47 46 45

جلسه پدران عمومی

 ۱۲ بهمن ۱۴۰۱  |   1344 بازدید

جلسه پدران عمومی با حضور پدران دانش آموزان پایه های نهم تا ۱۱ به رسم هر ساله در اولین جمعه بهمن ماه برگزار گردید. در این جلسه بحثی به عنوان جریان مستمر تربیت (تداوم تربیت) توسط آقای دکتر دولتی ارائه گردید.

ایشان این چنین عنوان داشتند که با تولد فرزند و علاقه شدید اولیا به او، روابط نزدیکی بین آنها رخ می دهد که با بزرگ شدن فرزند و علی الخصوص نزدیک شدن به سن بلوغ ممکن است روابط پدر و پسری تضعیف گردد؛ که در یک تعامل دوطرفه با حضار به چاره جویی برای حل این مسئله پرداختند.

جناب آقای کاشانی در تکمیل راهکارهای پدران به نکته کلیدی ذیل اشاره داشتند:

دوران نوجوانی که دوران تشکیل شخصیت است تمام می شود ولی تربیت تا آخر عمر ادامه دارد.

آقای دکتر دولتی در تبیین یک نظام فکری به عنوان پیش نیاز بحث اینگونه فرمودند:

"فرزندان مخلوقات خدا هستند که به نزد امانت نزد اولیاء هستند و اولیاء با تربیت آنها به توفیقات و اجر نائل می شوند. در مسیر تربیت اتفاقی که در شکل گیری شخصیت رخ می دهد "عقل ورزی" و "خردورزی" است که این مهارتی است که قرآن نیز آنرا به صورت فعل تعقل، مکررا بیان می کند. اما با عقل به تنهائی نمی توانیم راهکار تمام مسائل را بیابیم همانگونه که در رخداد اخیر کرونا، به نظر پزشکان متخصص نیاز داریم. قرآن نیز از قول کسانی که وارد جهنم میشوند هنگامی که توسط دربانان جهنم  در مورد چرایی جهنمی شدنشان مورد سوال قرار می گیرند این گونه نقل می کند:

برای ما نذیری آمد اما ما به حرف او گوش ندادیم و تعقل ننمودیم.

پس فرزندان ما برای سعادت به دو مهارت نیازمندند: ۱) تعقل (تشخیص خوبی و بدی) که بر تفکر نیز حاکمیت دارد و ۲) مهارت حرف گوش کردن البته هر حرفی گوش دادن ندارد.

و این دو بالی است که امید است با آن به سعادت نائل شود.

وظیفه پدر در تربیت فرزند اهتمام به تقویت موارد فوق است. وظیفه ای که پدر هیچگاه از آن عزل نمی شود و دردعای 24 صحیفه سجادیه به آن اشاره شده."

در ادامه حاج آقای کاشانی در تعریف تربیت اینگونه اضافه نمودند: "تربیت عبارتست از شکوفائی استعدادهای بالقوه فرد و در نگاه دینی نیز عبارتست از آموزش احکام و اعتقادات که در بستر خانواده رخ می دهد."

در بخش دیگری ایشان اضافه کردند: "در عصر جدید متاسفانه رقبائی در تربیت بچه ها ظهور کرده ولی پدر با ایجاد بستر مناسب از جمله ایجاد شادابی در همسر خود، می تواند در این زمینه ایفای نقش پررنگ تری کند."

آقای دکتر دولتی در تکمیل این بحث چنین ادامه دادند: " لازمه تاثیرگزاری چاشنی محبت است؛ چراکه افراد مقهور محبت هستند لذاست که اگر کسی به فرزند شما محبت کند، وی را تسخیر کرده است (البته "با محبت زندگی کردن"، با محبت خشک و خالی مصنوعی که سبب لوس شدن می شود متفاوت است). به عنوان یک ملاک ارزیابی، نشانه نقش محبت آمیز پدر در خانواده، القاء گرمی و تغییر جو خانه در هنگام ورود وی است."

توصیه پایانی ایشان به پدران، ایجاد رفاقت با بچه ها و به طور عام تر، بین بچه ها با خدا و ائمه اطهار برای زندگی مستقلانه آینده آنها بود.

در بخش دوم جلسه جناب آقای کرباسچی، مدیریت اجرائی مدرسه نسبت به ارائه توضیحات مختصری در خصوص فعالیتهای ترم نخست مدرسه و چالش های اجرائی آن اقدام نمودند که این قسمت با پخش کلیپ گزارش تصویری ترم نخست به پایان رسید.

پایان بخش جلسه کلیپ احساسی مناجات با امام زمان (ع) با صدای مرحوم حسن جمالی بود.

تازه ها

news125_image
مراسم شب قدر ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
news123_image
نهمین جشنواره مرحبا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
news121_image
جلسه عمومی پدران ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

تازه های گالری

gallery_latest_0
دومینو-1403/01/20 50 / هفتم-سال تحصیلی 1403-1402 / کلاسهای قطره
gallery_latest_1
جلسه پدران و کارگاه پدر و پسری 10ام و 11ام -1403/02/01 سال تحصیلی 1403-1402 / جلسه پدران و کارگاه پدر و پسری 10ام و 11ام -1403 / 02
gallery_latest_2
14030120-افطاری میلاد امام حسن (ع) 1403 / کارگروه روابط عمومی
gallery_latest_3
اردوی مطالعاتی تمرین نوروز-1402/12/28 46 / یازدهم-سال تحصیلی 1403-1402 / اردوی مطالعاتی تمرین نوروز-1402

تماس

خیابان حضرت ولی عصر (عج)، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، ابتدای خیابان چناران، نبش کوچه یاسمن، پلاک 21، کدپستی 1964959563

 021 - 78 16 9000

 10000 22 00 96 30