44 43 42

مراسم آغاز سال تحصیلی 99-98

 ۰۳ مهر ۱۳۹۸  |   2112 بازدید

مراسم آغاز سال تحصیلی 99-1398 از ساعت 7:30 روز اول مهر در آمفی تئاتر با تلاوت زیبایی از آیات آغازین سوره شعراء توسط آقای شفیعی دانش آموخته دوره 40 آغاز گردید.

در ابتدای سخن جناب آقای کاشانی مدیریت دبیرستان نیکان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانشان، نهضت و حماسه حسینی را الگوی خوبی برای دانش آموزان دانستند. در ادامه ایشان، آغاز مهر را یادآور خاطره تلخ آغاز جنگ تحمیلی دانستند؛ حادثه ای که 2 سال پس از انقلاب رخ داده و دانش آموزان را آماده حضور در جبهه جنگ نمود.  در این جنگ تعدادی از دانش آموزان و دانش آموختگان نیکان شرکت داشتند که برخی به مقام شهادت نیز نائل آمده اند.

در ادامه امیر سرتیپ شعبانیان معاون بازرسی وزیر دفاع، مهمان جلسه بودند که پشت میکروفون قرار گرفتند.

ایشان با حمد و ثنای الهی و نثار درود به روح پر فتوح شهدای کربلا و شهدای جنگ تحمیلی و رهبری معظم، سخنرانی خود را آغاز نمودند.

سپس در ادامه ضمن تحمیلی دانستن جنگ و عدم علاقه ما به جنگ افروزی، بالاترین سطح کاربرد علوم پیشرفته را در صنایع نظامی دانسته و دانش آموزان را به کسب علم تشویق نمودند.

وی سپس به بیان شرایط کشور و خصوصیات جنگ که در 30 شهریور 1359 (مصادف با ماه ذی قعده، یکی از 3 ماهی که جنگ در آن حرام است) آغاز شد، پرداختند. رژیم بعث عراق از دریا، زمین و هوا به کشور ماحمله نمود و این در شرایطی بود که با کاهش مدت زمان سربازی به 1 سال، خروج مستشاران آمریکایی، عدم وجود سپاه و بسیج، عدم تسلط بنی صدر به عنوان فرمانده قوا و وجود جنگهای داخلی در برخی نقاط، بُنیه دفاعی کشور ضعیف بود. جنگی که پس از جنگ جهانی دوم پرهزینه ترین و طولانی ترین جنگ تاریخ بود و در آن 23 کشور به حمایت از عراق پرداختند.

ایشان تعدادی از دلایل موفقیت کشور در جنگ تحمیلی را این گونه برشمردند: رهبری بی بدیل حضرت امام (ره)، ایمان و انگیزه رزمندگان، برنامه ریزی صحیح و عملی مسئولین و فرماندهان، ابتکار و نوآوری، همکاری و همدلی ارتش و سپاه تازه تاسیس، انسجام و وحدت ملی پس از فرار بنی صدر، استفاده بهینه از ظرفیتهای ملی و . . .

امیر شعبانیان همچنین عناصر هویت بخش به رزمندگان را شامل: خداباوری و معنویت، توسل به ائمه معصومین، ولایت مداری رزمندگان، اعتماد به جوانان، روحیه بن بست شکنی، مردم گرایی و مردم محوری و اتکا و اعتماد به ظرفیتهای داخلی و . . . ذکر نمودند.

ایشان شرایط دفاعی کشور در 40 سالگی انقلاب را به خصوص در حوزه موشکی سرآمد و بسیار پیشرفته دانستند. همچنین شرایط مشابهی را در عرصه هوایی - با بهره برداری از هواپیماهایی مثل کوثر در سال گذشته - و ساخت سایر هواپیماهای سنگین و بالگردهای نظامی و شخصی و انواع و اقسام پهبادها با بردهای مختلف به تصویر کشیدند. همچنین در عرصه دریایی به ساخت انواع ناوها، شناورها، ناوشکن ها و زیردریایی های سبک و سنگین که پیشرفته ترین آن زیردریایی فاتح است اشاره نمودند. در عرصه زمینی نیز توجه حضار را به ساخت انواع توپخانه ها و تانک (به عنوان عروس میدان نبرد) همچون تانک کرار جلب نمودند. ایضاً به انواع و اقسام مهمات هوشمند و دستاوردهای کشور در زمینه رادارهوایی توجه دادند.

وی در پاسخ به سوال مدیریت دبیرستان در خصوص نحوه ساخت سلاحهای پیشرفته، این چنین پاسخ دادند:

در نیروهای مسلح 3 سازمان بزرگ ارتش، سپاه و نیروی انتظامی وجود دارد که هریک معاونت خودکفایی داشته و به صورت محدود به تولید ما یحتاج خود می پردازند اما ساخت عمده محصولات نظامی وظیفه وزارت خانه بزرگ دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

ایشان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افزایش سرعت و جهش تکنولوژیکی در تولید سلاح های جدید ابراز داشتند: امروز در نیروهای مسلح از زمان اعلام نیاز و ایده پردازی اولیه در خصوص تولید یک سلاح تا تولید آزمایشی، تولید محدود و نهایتا تولید عمده فقط به 1/5 تا 2 سال زمان نیاز است که در مقایسه با قبل کاهش یافته است.

پس از پایان صحبتهای امیر، آقای کاشانی نسبت به کوتاهی و کم کاری در امر آموزش و تربیت نسبت به تلاشهای انجام شده در حوزه نظامی و دفاعی کشور تذکر داده و لزوم تلاش بیشتر دست اندرکاران و هدف گذاری دقیق و بلند مدت را خواستار شدند. در این خصوص ایشان از تابلوی گزارش میزان دستیابی به اهداف دبیرستان[1] که به وسیله انجام نظرسنجی از دانش آموزان در انتهای سال به دست آمده بود، پرده برداشتند.

پایان بخش جلسه پخش کلیپی داستانی از فعالیتها و کلاسهای دانش آموزان در تابستان 98 بود.


[1] لازم به ذکر است این اهداف در بخش "درباره ما" وب سایت قابل مشاهده است.

تازه ها

news125_image
مراسم شب قدر ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
news123_image
نهمین جشنواره مرحبا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
news121_image
جلسه عمومی پدران ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

تازه های گالری

gallery_latest_0
14030120-افطاری میلاد امام حسن (ع) 1403 / کارگروه روابط عمومی
gallery_latest_1
اردوی مطالعاتی تمرین نوروز-1402/12/28 46 / یازدهم-سال تحصیلی 1403-1402 / اردوی مطالعاتی تمرین نوروز-1402
gallery_latest_2
احیاء شب 21 رمضان-1403/01/13 سال تحصیلی 1403-1402 / احیاء شب 21 رمضان-1403 / 01
gallery_latest_3
جلسه مادران انتهای سال-1402/12/27 46 / یازدهم-سال تحصیلی 1403-1402 / جلسه مادران انتهای سال-1402

تماس

خیابان حضرت ولی عصر (عج)، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، ابتدای خیابان چناران، نبش کوچه یاسمن، پلاک 21، کدپستی 1964959563

 021 - 22 00 96 30

 10000 22 00 96 30